- Алексиева, Е. Даряване и отнемане на образа. Фотографията като градина на смъртта. // Следва, 2003, № 5, 11-15.
- Арабов, Живко. Техника на фотоувеличението. София, изд. „Техника”, 1980.
- Ангелов, Ангел В. Визуалните изследвания в САЩ. За монографията на Маргарет Диковицка. // Следва, 2007, № 17, 74-79.
- Ангелов, Ангел В. Историчност на визуалния образ. София, 2008.
- Базен, Андре. Онтология на фотографския образ. // Българско фото, 1988, № 7, 33-34; Знеполски, Ивайло (съст.). Из историята на филмовата мисъл (Антология). Ч. ІІ, София, 1989.
- Барт, Ролан. Въображението на знака. София, 1991.
- Барт, Ролан. Camera Lucida. Записка за фотографията. София, 2001.
- Барт, Ролан. Фотографският парадокс. // За фотографията, 23.01.2012.
- Барт. Ролан. Фотографското послание. // Българско фото. 1985, № 6.
- Бенямин, Валтер. Живопис и фотография (Писмо от Париж). // Йотов, Стилиян (съст.). Когато медиите не бяха постмодерни. С., 2011, 59-69.
- Бенямин, Валтер. Кратка история на фотографията. // Йотов, Стилиян (съст.). Когато медиите не бяха постмодерни. С., 2011, 32-57.
- Бенямин, Валтер. Фотографията във Франция през ХІХ век (Социологично-естетическо есе). // Йотов, Стилиян (съст.). Когато медиите не бяха постмодерни. С., 2011, 70-72.
- Бенямин, Валтер. Художественото произведение в епохата на неговата техническа възпроизводимост. // Художествена мисъл и културно самосъзнание. С., 1989.
- Боев, Петър. Историята на фотоизкуството в България. София, 1986.
- Боев, Петър. Фотографското изкуство в България. С. 2000г. Т. 2.
- Болтянский, Г. Очерки по истории фотографии в СССР. М. 1939.
- Бояджиев, Цочо. Нощният Париж на Брасай. // Фотобюлетин, 2012, № 3, 2-29.
- Бояджиев, Цочо. Снимка за спомен. Фотографията и парадоксите на паметта. // Култура (Портал за култура, изкуство и общество), 20.10.2012.
- Бояджиев, Цочо. Философия на фотографията. София, 2014.
- Брайсън, Норман. За фотографията. // Кант, 2000, № 1, 20-21.
- Българско фото (списание).
- Бъриан, Питър; Капуто, Робърт. Как се правят хубавите снимки. София, изд. „Егмонт“, 2005.
- Бърнев, Панайот. Портретна фотография. София, изд. „Техника”, 1982.
- Вудхед, Г. Творческие методы печати в фотографии. Москва, изд. „Мир”, 1978.
- Вурст, Вернер. Обективите като изобразително средство. София, изд. „Техника”, 1981.
- Гаджева, Катерина. Старият фотографски портрет – раз-веществяване и одушевяване на предмета. // Фото“Братя Трейман“.
- Гаджева, Катерина. Фотопортрет със смъртта. // Фото „Братя Трейман“.
- Гаймер, Петер. Теории на фотографията. С., 2011.
- Галини. К. Фотографията – ритуалният посредник. // Български фолклор, 1998, № 4, 89-94.
- Ганчева, Д. Функционална характеристика на снимките в погребално-поменалната обредност (кр. на ХІХ – нач. на ХХ век). // Известия на Регионален исторически музей – Русе. 2002, № 7, 91-95.
- Генова, Ирина. Зрителят – промени в ситуацията. Между експертния зрител и визуалната грамотност. // Ангелов, Ангел; Генова, Ирина (съст.). Разказвайки образа. София, изд. „Сфрагида”, 2003, 207-226.
- Генова, Ирина. Умножаване на отраженията. // Култура, 2006, № 10, 10.
- Георгиев, Г. Агитационно-пропагандната сила на фотографията. // Кино и фото. 1949, № 13.
- Георгиев, Г. За нашия фоторепортаж. // Кино и фото. 1948, № 5.
- Георгиев, Г. Записки по художествено-творчески въпроси на прогресивната фотография. С. 1953.
- Георгиев, Г. Фотомонтажът. // Кино и фото. 1949, № 3.
- Георгиев, Румен. Форум – справочник на фотографа. Стара Загора, 1993.
- Гонт, Л. Експозиция в фотографии. Москва, изд. „Мир”, 1984.
- Готлоп, Филип. Практика профессиональной фотографии. Москва, изд. „Планета”, 1981.
- Градев, Владимир. Мълчанието на лицето. // Демократически преглед, 1999, № 41-42, 319-325.
- Григоров, Здравко. Ани Лейбовиц – най-известната жена сред фотографите. // Pozor. COOLтурно, б.д.
- Гьопел, Норберт. Проявяване. София, изд. „Техника”, 1978.
- Денкова, Лидия. Погледът в неговата съвършена простота. // Следва, 2006, № 14, 58-63.
- Диди-Юберман. Ж. Неизбежното разцепване на виждането. // Следистории на изкуството. София, Сфрагида, 2001, 219-235.
- Дико, Лидия П. Беседи за фотографското майсторство. София, изд. „Техника”, 1981.
- Димчев, Вл. Ръководство по фотография. 1963.
- Дыко, Л. П. Основы композиции в фотографии. Москва, 1989.
- Екельчик Ю. Изобразительное мастерство в фотографии. Москва, изд. „Госкиноиздат”, 1951.
- Зонтаг, Сюзан. Да гледаш болката на другите. София, 2015.
- Зонтаг, Сюзън. За фотографията. София, 1999.
- Зонтаг, Сюзън. Светът на образите. // Съвременна журналистика. 1988, № 2, 41-60.
- Игнатов, Владимир. Реторика на образа: аргументативен потенциал на фотографията. // Езиков свят, 2009, № 7, 273-278.
- Ичев, Климент. Кратък курс по черно-бяла фотография. София, изд. „Техника“, 1992.
- Йорданова, Юлия. Фотозографии. // Public Republic. 06.06.2008.
- Йорданова-Панчева, Юлия. Фотографска реторика на любовта. Диалогът Сюзън Зонтаг – Ани Лейбовиц. // Фотобюлетин. 2013, № 1, 26-28.
- Йорданова-Панчева, Юлия. Фотографската камера на Джулия Камерън. // Фотобюлетин, 2012, № 2, 3-17.
- Йосиф, Е. А. Практическо ръководство по фотография. София, изд. „Медицина и физкултура“, 1958.
- Кафтанджиев, Христо. Визуална комуникация. София, 1996.
- Кацев, Антон Д. Светлочувствителни материали. София, изд. „Техника”, 1979.
- Кацев, Васил. Жанрове и форми на фотожурналистиката. С. 1962.
- Кацев, Васил. Увод във фотожурналистиката. София, 1964.
- Кацев, Васил. Художествена фотография. София, изд. „Техника”, 1978.
- Киперов, Владислав. Фотографска химия. София, 1978.
- Киперов, Владислав. Фотографски рецептурен справочник. София, 1983.
- Китанов, Д.; Семерджиев, К. Практическо ръководство по фотография. София, изд. „Техника”, 1974.
- Клиновский В.И. Искусство позирования для моделей и фотографов. Москва, изд. „Ниола 21-й век”, 2005.
- Курташева, Биляна. Възпитание на погледа и на паметта. // Следва, 2005, № 13.
- Кърлева, Сабина. Военната фотография (Стихосбирка). Пл., 2013.
- Кюркчиева, Янка. Научна фотография. София, изд. „Техника”, 1975.
- Кюркчиева, Янка. Обща фотография. София, 1991.
- Кюркчиева, Янка. Цветна фотография. София, изд. „Техника”, 1975.
- Лозанов, Георги. От гласа до камерата. // Демократически преглед, 1995, № 2-3.
- Лозанов, Георги. Фотографията на кръста на знанието. // Съвременна журналистика, 1988, № 2, 67-68.
- Лэнгфорд, Майкл. Фотография шаг за шагом. Москва, изд. „Планета”, 1989.
- Маклюън, Х. Фотографията – бордей без стени. // Българско фото, 1987, № 2.
- Манчев, Боян. Застиналият живот и мъртвата природа. Образът и крайността. // Следва, 2004, № 8-9, 23-28.
- Манчев, Боян. Невъобразимото. Опити по философия на образа. София, НБУ, 2003.
- Милчев, Любомир. Светлописи. С., 2010.
- Митчел, Э. Фотография. Москва, изд. „Мир”, 1988.
- Мишо, Ерик. Фотография и описание. // Разказвайки образа. София, изд. „Сфрагида”, 2003.
- Морли, Д. Фотосемка движения. Москва, изд. „Изкусство”, 1982.
- Морозов, Сергей. Творческая фотография. Москва, изд. „Планета”, 1986.
- Панофски, Ервин. Смисъл и значение в изобразителното изкуство. София, изд. “Наука и изкуство”, 1986.
- Панфилов, А. Воведение в художественной фотографии. Москва, изд. „Изкусство”, 1976.
- Петров, Александър; Величков, Георги; Бонев, Бони. На фокус. Как да снимаме по-добре. 2008, Фотомедия.
- Плужников, Б. Ф. Особые приемы фотографии. Москва, изд. „Исскуство”, 1974.
- Поредица за фотолюбителя (Арабов, Живко. Техника на фотоувеличението; Кемерджиев, Константин. Репродукционна фотография; Киперков, Вл. Копиране на снимките; Киперов, Вл. Фотографика).
- Предов, Динамир. Увод в художествената фотография. София, 2006.
- Престон-Мефем, К. Фотографирование живой природы. Москва, изд. „Мир”, 1985.
- Принт-пак магазин, 2003, след № 5 (и следващите броеве на списанието)
- Рессинг, Р. Увеличение фотоснимка. Москва, изд. „Мир”, 1985.
- Савчук, Валерий. Аура в контексте онтологии фотографии. // Интеллектуальная Россия, 27.03.2012.
- Сулаж, Франсоа. Естетика на фотографията. Загубата и оставащото., С., 2012.
- Семерджиев, Константин. Репродукционна фотография. София, 1980.
- Серафимов, Благой. Копиране на снимките. София, изд. „Техника”, 1979.
- Серафимов, Благой. Фотографика. София, изд. „Техника”, 1982.
- Симеонов, Васил. Загадките на фотопроцеса. София, изд. „Техника”, 1983.
- Сютерлин, Карл. Ретушь – когда и как. Москва, изд. „Изкусство”, 1974, 1984.
- Такетт, Дениз Нильсен; Такетт, Ларри. Незаменимое руководство. Подводная Фотография. Путеводитель по творческим приёмам и основному оборудованию. Москва, изд. „Астрель”, 2006.
- Тодиħ, М. Фотографиjа и пропаганда (1945-1958). Бања Лука 2005.
- Тодоров. Божан. Увод в образната журналистика. С., 1982.
- Томчев, Цветан. Големите фоторепортери на България (1960 – 1989). С., 2010.
- Уестън, Е. Пламъкът на познанието. // Българско фото, 1985, № 6.
- Уилямс, Вал. Кое прави фотографията велика. 80 шедьовъра. 2012, Книгомания.
- Улман, Алфред. Фототрикове. София, изд. „Техника”, 1977.
- Улрих, Волфганг. История на неостротата. С., 2012.
- Уокер, Майкл; Барстоу, Нил. Полное руководство по цветной коррекции цифровых изображений. Москва, изд. „Омега-Пресс”, 2005.
- Флусер, Вилем. За една философия на фотографията. Пловдив, изд. „Хоризонти”, 2002.
- Фо (списание).
- Фосийон, Анри. Животът на формите. С., 1984.
- Фотобюлетин (списание).
- Фотографията на ХХ век. Музей „Лудвиг” – Кьолн, С., 2005.
- Фотооко (списание).
- Фримэн, Джон. Фотография. Новое полное руководство по фотосъемке. От основ до новейших цифровых методов. Москва, изд. „Астрель”, 2006.
- Фритче, Курт. Да фотографираме без грешка. София, изд. „Техника”, 1969.
- Фуко, Мишел. Археология на знанието. С., 1996.
- Хеджкоу, Джон. Новое руководство по фотографии. Москва, изд. „Астрель”, 2005.
- Хокинс, Эндрю; Эйвон, Д. Фотография. Техника и искусство. Москва, изд. „Мир”, 1986.
- Холи, Майкъл. Гледайки в миналото. // Страница, 1999, № 1, 104-117.
- Холи, Майкъл. Да разкажеш картината. // Култура, 1999, № 32.
- Шама, Саймън. Ненатурална красота. // Литературен вестник, 01.-07.03.2006, с. 16.
- Шмок, Ян. Диапозитивите в практиката. София, изд. „Техника”, 1978.
- Шмок, Ян. Изкуствено осветление във фотографията. София, изд. „Техника”, 1979.
- Щиглер, Бернд. Образи на фотографията. Албум на фотографските метафори. // Култура (Портал за култура, изкуство и общество). 12.01.2013.
- Arnold Newman, “Taschen America”, New York, 2000.
- Benjamin, W. The Author as Producer. // Thinking Photography. Ed. V. Burgin, London, 1987, p.15-31.
- Borhan, Pierre. André Kertész – His Life and Work. “Bulfinch Press Book”, 1994.
- Campany, David. Photography and Cynema. London, 2008 („Exposures“).
- Duve, Thierry de. Time Exposure and Snapshot. // The Photograph as Paradox. 1978, № 5, 113-125.
- Freeman, John. Practical Photography: How to Get the Best Picture Everytime. “Hermes House”, 2006.
- Frosts, Lee. Personal Views: The Art of Colour Landscape Photography. “Aurum Press”, 1998.
- Gautrand, Jean-Claude. Brassai, Paris. “Taschen America”, 2004.
- Gautrand, Jean-Claude. Paris, Mon Amour. “Taschen America”, 2004.
- Groys, Boris. From Image to Image File – and Back: Art in the Age of Digitalization. // Art Power, Cambridge, 2008, 83-91.
- Hicks, Roger. The Camerawise Guide to Practical Photography. “Cassell Illustrated”, 1996.
- Hichks, Roger; Shultz, Frances. Interior Shots. A Guide to Professional Lighting Techniques. “RotoVision”, 1996.
- Hichks, Roger; Shultz, Frances. Still Life (Pro-Lighting). “RotoVision”, 1996.
- Manovich, Lev. Inside Photoshop. // Computing Culture, 2012, № 1.
- Marchesi, Jost J. Professional Lightting Technique: The Broncolor Handbook. “Verlag Photographie”, 1994.
- Maynard, P. The Secular Icon: Photography and the Functions of Images. // The Journal of Aesthetics and Art Criticism. 1983, № 1.
- Mora, Giles. Walker Evans: Havana 1933. London, “Thames and Hudso”, 1989.
- The Photography Book. London, “Phaidon Press”, 1997.
- Tillmanns, Urs. People Photography (Creative Large Format). “Sinar”, 1995.
- S0nesson, Goran. Semiotics of Photography. On Tracing the Index. Lund, 1989.
Забел. № 1: Текстът e публикуван в блога на автора etopia.
Забел. № 2: Публикацията се обновява периодично.